13 Eylül 2014 Cumartesi

ders planı

DERS   PLANI
Okulu             : ATATÜRK ANADOLU LİSESİ

Ders                : TÜRK EDEBİYATI

Sınıf                : 9/C
Tarih                : 03.11.2014
Süre                : 40
Ünite                : Anlatma esasına dayanan edebi metinler
Konu                :.Anlatma esasına dayalı metin incelemesi
Hedef ve Kazanımlar
Amaç :Tanzimat Dönemi hakkında edindiği bilgileri metin üzerinde kullanabilmek.Edebî metinleri yapı, tema, dil, anlatım ve anlam bakımlarından yazıldıkları dönemin zihniyetiyle ilişkilendirmek.Metinlerin sosyal hayatla ilişkisini belirlemek.Türk insanının kültür, anlayış ve zevk bakımından gelişmesini kavramak.
Öğrencilerin; kazandıkları yöntem ve dikkatle karşılaştıkları her türlü yazılı ve sözlü metni anlamalarını, değerlendirmelerini ve yorumlamalarını sağlamak.
Kazanımlar: İncelediği metnin Tanzimat Dönemi zihniyeti ile ilişkisini belirler. Tema, yapı, dil ve anlatım bakımlarından önceki metinlerle ilişki kurar.Metnin, kendisinden önceki metinlerden etkilenip etkilenmediğini belirler.Metnin yazıldığı dönemdeki sosyal ve siyasal yapısından etkilenip etkilenmediğini fark eder.Sanatçının gelenekle ilişkisini belirler. Metnin anlamının nasıl oluştuğunu açıklar.Metnin anlamının özelliklerini belirler.Metindeki anlamın bilimsel eserlerin anlamlarından farklılığını araştırır.Metni anlamada ve yorumlamada okuyucunun önemini fark eder.Metni yorumlayarak güncelleştirir.Okuduğu metinler arasındaki benzerlik ve farklılıkların ayrımına varır ve bunları ifade eder.
Yöntem-Teknikler
Anlatım, metin okuması,örnekleme, soru-cevap,yorumlama,kavram haritası, beyin fırtınası.
Araç ve Gereçler
Ders kitabı,çeşitli sorular, İntibah adlı roman.
Öğrenme Öğretme Etkinlikleri

Sözel dilsel

Konunun öneminin ve teknik bilgilerin sözel olarak anlatımı.
Doğacı
Edebi eser doğa ilişkisi hakkında görüş sunumu.Edebi eserdeki tasvir hakkında yorum yapma.
Sosyal-Kişiler Arası
Türk kültüründeki değişimin kişi-toplum ve edebiyata olan etkilerinin belirtilmesi.
Mantıksal-Matematiksel
Öğrendiği bilgiler ışığında sorular sorarak bilgilerini hatırlama ve derste edindiği bilgiler ile ilgili konuşarak yeni bilgiler edinmesini sağlama.
İçsel Bireysel
Tek tek öğrencilerin konuyu kavradıklarına ilişkin dönütler arama.
Görsel Uzaysal
Sorulara verilen cevaplarda bekleme süresi ve görselliği sağlamak.
Özet

örnek metinler yoluyla edebi eser,metin ve gelenek, dil ve anlatım , tema , anlama v e yorumlama üzerinde durularak metin tahlil etme üzerinde durulacak.



Bireysel Öğrenme Etkinliklerini Ölçme-Değerlendirme
1.Bir metnin edebi olup olmadığına nasıl karar verirsiniz?
2.Bir metinde olay örgüsü ne kadar önemlidir?
3.Anlatmaya bağlı edebi metinlerde dilin kullanımıyla ilgili neler söyleyebilirsiniz?
4.İncelenen metinlerin yapısı  hakkında bilgi veriniz.
5.İncelenen metinlerin olay,karakter,yer,zaman öğeleri hakkında neler söyleyebilirsiniz?
Diğer Derslerle ilgisi
Anlatım tekniği tüm derslerde kullanılan bir yöntem olduğu için hikayeleme yönteminin teşviki sağlanmalıdır.Öğrencinin kendisini ifade etmesine tüm derslerde müsaade edilmelidir.

Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar
Planı yapılan konu hedeflenen sürede anlatılmıştır.
Ödevlendirme
Öğrenciler ders kitaplarındaki Gülen Nar ile Ağlayan Ayva metni ile Altay Türklerinin Yaratılış Destanını okuyarak  bilgi sahibi olacaklar ve bir dahaki derste hazır bulunacaklar.
Masal ile destan hakkında ön bilgi edinecekler.

BANU AYRAK                                                                                  UYGUNDUR

TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENİ                               ORHAN CURAOĞLU
                                                                                                           OKUL MÜDÜRÜ








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder